Thursday 11 March 2010

Λαλαγγιτες

Ο ηλιος μπαινει βγαινει αλλα δεν το αποφασιζει να μεινει, η αυλη ειναι καταπρασινη, τρωω πρωινο - ροδι, καφε γαλα, τυρι, μελι, ψωμι πολυσπορο και πολυκαρπο φτιαγμενο ειδικα για μενα απο το μπαμπα μου. Η κουζινα μυριζει βουτυρο (μπεχσελ, της υγιεινης διατροφης) και τηγανιτες. Ο μπαμπας μου φτιαχνει λαλαγγιτες. "40 φαε, 40 πιες, 40 δωσε για την ψυχη σου" μου λεει, κατι για κατι ψυχες, κατι για την ανοιξη που ερχεται...Εθιμα της Ανατολικης Θρακης, που ευλαβικα τηρει ο λαιμαργος μπαμπας μου. Τον μισοακουω, αγουροξυπνημενη. Σκεφτομαι ακομα πως χτες βραδυ περασα ομορφα. Οταν αγαπας περνας ομορφα.

Μετα απο λιγο, ερχεται το τηλεφωνημα.

Καλο σου ταξιδι κυρια Δωρα. Ελπιζω να ειναι λουλουδιασμενος και ηλιλουστος ο τοπος που πηγαινεις. (Κι αλλα τηλεφωνα, να μαζευτουμε, να κατεβουμε Πατρα να ξεπροβοδισουμε.)
Ελπιζω ο Κομποθταθ μου να νοιωσει λιγη απο την πολλη αγαπη που τον περιτριγυριζει και να γλυκανει ο πονος του.

Ο μπαμπας μου ανεβαινει μετα στο δωματιο μου να μου δειξει την πρωτη τηγανιτα - εφτιαξαν με τη μαμα μου (σιγουρα ιδεα της μαμας ειναι αυτη) ενα γελαστο προσωπακι. Μετα, ετοιμαζονται με κουβεντες και θορυβο στο διπλανο δωματιο για να βγουν. Εγω υποτιθεται δια βαζω. Ο θορυβος ειναι επιτηδες. Μου λενε - εμεις ειμαστε ακομα εδω, για σενα, ειμαστε καλα, μην ανησυχεις. (Μαιηλ, να πω και εγω σε καποιον οτι τον αγαπαω, οτι θα ειμαι εδω για αυτον).

Σε τρεις βδομαδες η ανασταση, και η ανοιξη.

5 comments:

  1. Εγώ σαν γνήσιο εγωιστικό ατομάκι θα ευχηθώ παρόλα αυτά να είσαι μαζί μας σήμερα.. Σε πεθύμισα... Πολύ.. Και έχω να σου πω ένα σωρό πράγματα που μόνο εσύ μπορείς να καταλάβεις προς το παρόν.. Αλλά θέλω να τα πούμε από κοντά.. Και είμαι σίγουρη πως αυτοί που φεύγουν πρέπει να πάνε με αυτούς που έχουν φύγει και αυτοί που μένουν πρέπει να μείνουν με αυτούς που είναι εδώ...Φιλιά πολλά..

    ReplyDelete
  2. Pfffff....

    Kserw oti esy den eixes tetoia prothesh, alla emena mou 'katse vary. Isws giati syndyaze to taksidi ths kyrias Dwras me tis thganites. Isws pali giati shmera to prwi th skeftomoun. Ki egw elpizw na einai louloudiasmenos kai hlioloustos, ths aresan ta louloudia ths giagiakas mou...

    Kai gia na elafrynw kai to sxolio kai to mesa mou, pragmati, omorfa pernas otan agapas, exei mia periergh dynamh h agaph, na ta kanei ola alliws.
    Agapw thoryvo mamas kai mpampa, poso paraksena deixnoun oti mas agapane wres wres...

    (de tha 'lega oti to 'kana ki elafry san pipoulo (sic) alla ti na kaneis?!)

    Se filw, na pernas omorfa :*

    ReplyDelete
  3. Με τις λαλαγγίτες μου θύμησες τη γιαγιά μου.
    Καλό ταξίδι στην κυρία Δώρα.

    ReplyDelete
  4. Λαλαγγίτες;; Πολύ εύηχη λέξη για να σημαίνει...τηγανίτα!

    καλησπέρα καλησπέρα

    ReplyDelete
  5. sas filw olous k mas euxomai kalh vdomada!

    ReplyDelete